Färg!

Det som suger med att ha pastellfärgat hår, är att man måste färga håret heeeela tiden. Jag duschar håret 2 ggr/veckan. Men eftersom extremfärger är semi permament, betyder det att varje gång man duschar tappar man den fina färgen liksom. Jag brukar färga håret 1 gång varje/varannan vecka. 
 
MEN, det finns ett tips som får färgen att "sitta kvar" en aning bättre. Det är att när man duschar blanda inpackning med endast liiite färg. Det gör att håret inte färgas, men nuvarande färgen behålls bättre. Bättre för håret också. 
 
Jag använder Stargazer baby pink, och directions lavendel. Just nu använder jag Franck inpackning också. Låt inpackningen sitta i 5-10 min, eller längre. Jag väljer att lägga i det i mitt torra hår, och skippa schampo och sedan tvätta ur det i duschen. Nästan som när man färgar, men snällare mot håret.
 

Kommentarer
Postat av: Jessica

Kör på Manic Panic nästa gång! Det märket är myyycket bättre sägs det. Finns även på frisörsalonger, så något bra måste den medföra.
Sen att duscha håret med kallt vatten är bra, för då öppnas inte hårblabla lika lätt = färgen går inte ur lika snabbt.

Ta kort på ditt hår mer, Linaaaaaaa! En högupplöst en. Oh wait, det ska ju jag göra så småningom.

Svar: har kört på magick panic innan, inte så mkt bättre, o finns inte i de nya ser ja önskar >:
neeeeee
Claudetur

2013-01-19 @ 18:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0